Навчальний процес
На кафедрі викладаються чотири навчальні дисципліни:
- медична біологія (1-й курс) →детальніше;
- сучасні проблеми молекулярної біології (1-й курс) →детальніше;
- фізіологія (2-й курс) →детальніше;
- патофізіологія (3-й курс) →детальніше.
Мова викладання: українська – для вітчизняних студентів, російська і англійська – для іноземних.
Матеріальна база:
- 7 навчальних кімнат
- 2 комп'ютерні класи
- біологічний музей
- кабінет функціональних методів дослідження
- лабораторія з підготовки практикуму
- 2 мультимедійні комплекси
- таблиці, презентації лекцій
- мікроскопи, електрокардіографи, електростимулятори, спірометри, аналізатори крові тощо
Викладачі:
- колектив кафедри див. тут
Навчальний процес на кафедрі здійснюється відповідно до Положення про організацію навчального процесу на кафедрі фізіології і патофізіології з курсом медичної біології.
З розпорядженням директора медичного інституту про порядок відпрацювання студентами пропущених занять можна ознайомитися тут.
Медична біологія
Медична біологія викладається студентам I курсу протягом 1–2-го семестрів. Організація навчального процесу здійснюється за кредитно-модульно-рейтинговою системою відповідно до вимог Болонської декларації. Детальніше про Регламент кредитно-модульної системи з дисципліни "Медична біологія" див. тут.
У Медичному інституті Сумського державного університету медична біологія викладається студентам спеціальностей "Лікувальна справа" (7.12010001), "Медико-профілактична справа" (7.12010003) і "Стоматологія" (7.12010005).
Медична біологія як навчальна дисципліна:
а) базується на попередньо вивчених студентами в середній загальноосвітній школі таких предметів, як "Загальна біологія", "Біологія людини", "Біологія тварин", "Біологія рослин";
б) забезпечує високий рівень загальнобіологічної підготовки;
в) закладає в студентів фундамент для подальшого засвоєння ними знань із профільних теоретичних і клінічних професійно-практичних дисциплін (медичної хімії, медичної генетики, клінічної імунології, інфекційних хвороб з епідеміологією, внутрішньої медицини, хірургії, педіатрії тощо).
Знання, які студенти отримують із навчальної дисципліни "Медична біологія", є базовими для блоку дисциплін, що забезпечують природничо-наукову й професійно-практичну підготовку.
Основні складові дисципліни: цитогенетика, класична генетика, молекулярна генетика, медична генетика, популяційна генетика й еволюція, екологія людини. В останньому розділі важливе місце посідає медична паразитологія, де студенти вивчають протозоологію, гельмінтологію, арахнологію й ентомологію.
Вивчення сучасних наукових даних про молекулярно-генетичні механізми життєдіяльності дозволить студентам зрозуміти, де й чому виникають порушення нормальних біологічних процесів, розвиваються патологічні зміни. Вивчення різних питань паразитології дозволить опанувати принципи діагностики й профілактики паразитарних захворювань, які значно поширені у світі.
Робоча навчальна програма з дисципліни розроблена на основі типової програми (детальніше див. тут).
Питання до підсумкового модуля представлені тут.
Перелік практичних навичок представлений тут.
Підсумкові тестові питання з медичної біології є складовими державного ліцензійного іспиту "Крок-1" (детальніше див. тут).
Календарно-тематичний план лекцій і практичних занять представлений тут.
Фізіологія
Фізіологія викладається студентам IІ курсу протягом 3–4-го семестрів. Організація навчального процесу здійснюється за кредитно-модульно-рейтинговою системою відповідно до вимог Болонської декларації. Детальніше про Регламент кредитно-модульно-рейтингової системи з дисципліни "Фізіологія" див. тут.
Фізіологія як навчальна дисципліна:
- Ґрунтується на вивченні студентами медичної біології, медичної та біологічної фізики, медичної хімії, біологічної та біоорганічної хімії, морфологічних дисциплін й інтегрується з цими дисциплінами;
- Закладає основи вивчення студентами патофізіології та пропедевтики клінічних дисциплін, що передбачає інтеграцію з цими дисциплінами та формування умінь застосовувати знання з фізіології в процесі подальшого навчання й у професійній діяльності;
- Закладає основи здорового способу життя та профілактики порушень функцій у процесі життєдіяльності.
Знання, які студенти отримують із навчальної дисципліни "Фізіологія", є базовими для блоку дисциплін, що забезпечують природничо-наукову й професійно-практичну підготовку.
Робоча навчальна програма з дисципліни розроблена на основі типової програми (детальніше див. тут).
Питання до підсумкового модуля представлені тут.
Перелік практичних навичок представлений тут.
Календарно-тематичний план лекцій і практичних занять представлений тут.
Патофізіологія
Патологічна фізіологія викладається студентам III курсу протягом 5–6-го семестрів. Організація навчального процесу здійснюється за кредитно-модульно-рейтинговою системою відповідно до вимог Болонської декларації. Детальніше про Регламент кредитно-модульної системи з дисципліни "Патологічна фізіологія" див. тут.
Патологічна фізіологія як навчальна дисципліна:
а) базується на вивченні студентами анатомії, гістології, нормальної фізіології, медичної фізики і хімії, медичної біології, імунології, мікробіології і інтегрується з цими дисциплінами, – інтеграція по вертикалі;
б) вивчається одночасно з патологічною анатомією, фармакологією і інтегрується з ними по горизонталі;
в) закладає основи вивчення студентами клінічних дисциплін (внутрішніх хвороб, хірургічних хвороб, дитячих хвороб, акушерства і гінекології, клінічної фармакології, анестезіології та ін.); відносно яких патофізіологія являється теоретичною основою, а також основою наукового медичного світогляду лікаря;
г) розвиває фахові здібності до клінічного мислення;
д) визначає етіологічні та патогенетичні принципи профілактики, діагностики та лікування хвороб, що має важливе прикладне значення для клініки.
Знання з патофізіології є фундаментом для з’ясування причинно-наслідкових зв’язків в етіології та патогенезі хвороб, які студент буде вивчати на подальших курсах враховуючи міждисциплінарний зв’язок предметів протягом перших трьох курсів.
Основні складові дисципліни: загальна патологія та патологічна фізіологія органів і систем. Враховуючи сучасний рівень вивчення хвороб на клітинному та молекулярному рівнях, другий розділ пропонується студентам вивчати одночасно з науково-дослідницькою роботою. Кожному студенту на початку року пропонується тема науково-дослідницької роботи, яку він опрацьовує протягом двох семестрів та захищає її в кінці року.
Поетапне вивчення типових патологічних процесів в першому семестрі (голодування, гіпоксія, гарячка, запалення, пухлинній ріст, ушкодження клітини та порушення обміну речовин) дають змогу студенту усвідомити правила патофізіології: «Хвороб багато, але всі вони мають загальну закономірність розвитку і завжди мають дві сторони: захисно-компенсаторну та власне-патологічну; тільки за таких умов розвивається патологічна реакція, патологічний процес, патологічний стан…» Без усвідомлення попередніх процесів, подальше вивчення дисципліни неможливе!
Програма дисципліни “патологічна фізіологія” структурована на один модуль, який у свою чергу поділяється на 7 змістових модулів:
- Загальна нозологія – загальне вчення про хворобу, етіологію і патогенез. Патогенна дія факторів зовнішнього середовища. Роль внутрішніх чинників в патології.
- Типові патологічні процеси.
- Типові порушення обміну речовин.
- Патофізіологія системи крові.
- Патофізіологія системного кровообігу і зовнішнього дихання.
- Патофізіологія травлення, печінки, нирок.
- Патофізіологія регуляторних систем (ендокринної, нервової) та екстремальних станів.
Робоча навчальна програма з дисципліни розроблена на основі типової програми (детальніше див. тут).
Питання до підсумкового модуля представлені тут.
Перелік практичних навичок представлений тут.
Календарно-тематичний план лекцій і практичних занять представлений тут.
Останнє оновлення (Понеділок, 16 листопада 2015, 09:48)