Банер
  • НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ:
  • Медична біологія
    • Медична біологія
      • 222 "Медицина", 228 "Педіатрія"
        • Загальна інформація
        • Оголошення для першокурсників
        • Іспит
        • Рекомендована література
      • 221 "Стоматологія"
        • Загальна інформація
        • Оголошення для першокурсників
        • Іспит
        • Рекомендована література
    • Medical Biology
      • General Information
      • Ads for First-year Students
      • Thematic Plan
      • Exam
    • Медицинская биология
      • 222 "Медицина"
        • Общая информация
      • 221 "Стоматология"
        • Общая информация
  • Фізіологія
    • Фізіологія
      • Медицина
        • Загальна інформація
        • Регламент
        • Календарно-тематичні плани
        • Робочий зошит
        • Іспит
      • Педіатрія
        • Загальна інформація
        • Регламент
        • Календарно-тематичні плани
        • Робочий зошит
        • Іспит
      • Стоматологія
        • Загальна інформація
        • Регламент
        • Календарно-тематичні плани
        • Робочий зошит
        • Іспит
      • Громадське здоров'я
        • Загальна інформація
        • Регламент
        • Календарно-тематичні плани
    • Physiology
      • General Information
      • Practical Book
    • Физиология (рус.)
      • Медицина
        • Общая информация
        • Календарно-тематические планы
      • Стоматология
        • Общая информация
        • Регламент
        • Календарно-тематические планы
  • Патофізіологія
    • Патофізіологія
      • 222 "Медицина", 228 "Педіатрія"
        • Загальна інформація
        • Матеріали до практичних занять
        • Іспит
      • 221 "Стоматологія"
        • Загальна інформація
        • Матеріали до практичних занять
        • Іспит
    • Pathophysiology
      • General Information
      • Classes_Pathophysiology
    • Патофизиология (рус.)
      • Общая информация
      • Материалы к практическим занятиям
      • Экзамен
  • Сучасні проблеми молекулярної біології
    • Сучасні проблеми молекулярної біології
    • Современные проблемы молекулярной биологии
    • Modern Problems of Molecular Biology
  • OCW – OPEN COURSE WARE
    • Медична біологія
    • Сучасні проблеми молек. біології
    • Фізіологія
      • Лікувальна та мед.-проф. справа
      • Тестування Крок-1 (укр.)
      • Test Krok-1
      • Тестирование Крок-1 (рус.)
  • Проблемно-орієнтоване навчання (PBL)
  • Клінічна фізіологія
  • ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ДОКТОРА ФІЛОСОФІЇ (PhD): Доктор філософії з біології
Головне меню
♦ Головна сторінка
♦ Про кафедру:
Загальна інформація
Історія кафедри
Колектив кафедри
Нормативні документи
♦ Навчальний процес
Олімпіади
Брейн-ринг
♦ Навчально-методична робота
♦ Наукова робота:
Наукова тематика
Наукові заходи
Наукові публікації
Всеукраїнський конкурс студентських наукових робіт
Студентський гурток
♦ Наукова лабораторія молекулярно-генетичних досліджень
♦ Наукові читання імені М.Н.Зайка
♦ Міжнародне співробітництво
Міжнародні грантові проекти
Міжнародна діяльність СумДУ
Академічна мобільність
♦ Виховна робота (кураторство)
♦ День відкритих дверей
♦ Фотогалерея
♦ Контакти
Відвідування
Переглянути хіти змісту : 2973766
П'ятниця, 27 квітня 2012, 16:09 | Написав Administrator | PDF | Друк | e-mail

 

Навчальний процес

На кафедрі викладаються чотири навчальні дисципліни:

  • медична біологія (1-й курс)  →детальніше;
  • сучасні проблеми молекулярної біології (1-й курс)  →детальніше;
  • фізіологія (2-й курс)  →детальніше;
  • патофізіологія (3-й курс)  →детальніше.

Мова викладання: українська – для вітчизняних студентів, російська і англійська – для іноземних.

Матеріальна база:

  • 7 навчальних кімнат
  • 2 комп'ютерні класи
  • біологічний музей
  • кабінет функціональних методів дослідження
  • лабораторія з підготовки практикуму
  • 2 мультимедійні комплекси
  • таблиці, презентації лекцій
  • мікроскопи, електрокардіографи, електростимулятори, спірометри, аналізатори крові тощо

Викладачі:

  • колектив кафедри див. тут

Навчальний процес на кафедрі здійснюється відповідно до Положення про організацію навчального процесу на кафедрі фізіології і патофізіології з курсом медичної біології.

З розпорядженням директора медичного інституту про порядок відпрацювання студентами пропущених занять можна ознайомитися тут.

Медична біологія

Медична біологія викладається студентам I курсу протягом 1–2-го семестрів. Організація навчального процесу здійснюється за кредитно-модульно-рейтинговою системою відповідно до вимог Болонської декларації. Детальніше про Регламент кредитно-модульної системи з дисципліни "Медична біологія" див. тут.

У Медичному інституті Сумського державного університету медична біологія викладається студентам спеціальностей "Лікувальна справа" (7.12010001), "Медико-профілактична справа" (7.12010003) і "Стоматологія" (7.12010005).

Медична біологія як навчальна дисципліна:

а) базується на попередньо вивчених студентами в середній загальноосвітній школі таких предметів, як "Загальна біологія", "Біологія людини", "Біологія тварин", "Біологія рослин";

б) забезпечує високий рівень загальнобіологічної підготовки;

в) закладає в студентів фундамент для подальшого засвоєння ними знань із профільних теоретичних і клінічних професійно-практичних дисциплін (медичної хімії, медичної генетики, клінічної імунології, інфекційних хвороб з епідеміологією, внутрішньої медицини, хірургії, педіатрії тощо).

Знання, які студенти отримують із навчальної дисципліни "Медична біологія", є базовими для блоку дисциплін, що забезпечують природничо-наукову й професійно-практичну підготовку.

Основні складові дисципліни: цитогенетика, класична генетика, молекулярна генетика, медична генетика, популяційна генетика й еволюція, екологія людини. В останньому розділі важливе місце посідає медична паразитологія, де студенти вивчають протозоологію, гельмінтологію, арахнологію й ентомологію.

Вивчення сучасних наукових даних про молекулярно-генетичні механізми життєдіяльності дозволить студентам зрозуміти, де й чому виникають порушення нормальних біологічних процесів, розвиваються патологічні зміни. Вивчення різних питань паразитології дозволить опанувати принципи діагностики й профілактики паразитарних захворювань, які значно поширені у світі.

Робоча навчальна програма з дисципліни розроблена на основі типової програми (детальніше див. тут).

Питання до підсумкового модуля представлені тут.

Перелік практичних навичок представлений тут.

Підсумкові тестові питання з медичної біології є складовими державного ліцензійного іспиту "Крок-1" (детальніше див. тут).

Календарно-тематичний план лекцій і практичних занять представлений тут.

Фізіологія

Фізіологія викладається студентам IІ курсу протягом 3–4-го семестрів. Організація навчального процесу здійснюється за кредитно-модульно-рейтинговою системою відповідно до вимог Болонської декларації. Детальніше про Регламент кредитно-модульно-рейтингової системи з дисципліни "Фізіологія" див. тут.

Фізіологія як навчальна дисципліна:

  • Ґрунтується на вивченні студентами медичної біології, медичної та біологічної фізики, медичної хімії, біологічної та біоорганічної хімії, морфологічних дисциплін й інтегрується з цими дисциплінами;
  • Закладає основи вивчення студентами патофізіології та пропедевтики клінічних дисциплін, що передбачає інтеграцію з цими дисциплінами та формування умінь застосовувати знання з фізіології в процесі подальшого навчання й у професійній діяльності;
  • Закладає основи здорового способу життя та профілактики порушень функцій у процесі життєдіяльності.

Знання, які студенти отримують із навчальної дисципліни "Фізіологія", є базовими для блоку дисциплін, що забезпечують природничо-наукову й професійно-практичну підготовку.

Робоча навчальна програма з дисципліни розроблена на основі типової програми (детальніше див. тут).

Питання до підсумкового модуля представлені тут.

Перелік практичних навичок представлений тут.

Календарно-тематичний план лекцій і практичних занять представлений тут.

Патофізіологія

Патологічна фізіологія викладається студентам III курсу протягом 5–6-го семестрів. Організація навчального процесу здійснюється за кредитно-модульно-рейтинговою системою відповідно до вимог Болонської декларації. Детальніше про Регламент кредитно-модульної системи з дисципліни "Патологічна фізіологія" див. тут.

Патологічна фізіологія як навчальна дисципліна:

а) базується на вивченні студентами анатомії, гістології, нормальної фізіології, медичної фізики і хімії, медичної біології, імунології, мікробіології і інтегрується з цими дисциплінами, – інтеграція по вертикалі;

б) вивчається одночасно з патологічною анатомією, фармакологією і інтегрується з ними по горизонталі;

в) закладає основи вивчення студентами клінічних дисциплін (внутрішніх хвороб, хірургічних хвороб, дитячих хвороб, акушерства і гінекології, клінічної фармакології, анестезіології та ін.); відносно яких патофізіологія являється теоретичною основою, а також основою наукового медичного світогляду лікаря;

г) розвиває фахові здібності до клінічного мислення;

д) визначає етіологічні та патогенетичні принципи профілактики, діагностики та лікування хвороб, що має важливе прикладне значення для клініки.

Знання з патофізіології є фундаментом для з’ясування причинно-наслідкових зв’язків в етіології та патогенезі хвороб, які студент буде вивчати на подальших курсах враховуючи міждисциплінарний зв’язок предметів протягом перших трьох курсів.

Основні складові дисципліни: загальна патологія та патологічна фізіологія органів і систем. Враховуючи сучасний рівень вивчення хвороб на клітинному та молекулярному рівнях, другий розділ пропонується студентам вивчати одночасно з науково-дослідницькою роботою. Кожному студенту на початку року пропонується тема науково-дослідницької роботи, яку він опрацьовує протягом двох семестрів та захищає її в кінці року.

Поетапне вивчення типових патологічних процесів в першому семестрі (голодування, гіпоксія, гарячка, запалення, пухлинній ріст, ушкодження клітини та порушення обміну речовин) дають змогу студенту усвідомити правила патофізіології: «Хвороб багато, але всі вони мають загальну закономірність розвитку і завжди мають дві сторони: захисно-компенсаторну та власне-патологічну; тільки за таких умов розвивається патологічна реакція, патологічний процес, патологічний стан…» Без усвідомлення попередніх процесів, подальше вивчення дисципліни неможливе!

Програма дисципліни “патологічна фізіологія” структурована на один модуль, який у свою чергу поділяється на 7 змістових модулів:

  1. Загальна нозологія – загальне вчення про хворобу, етіологію і патогенез. Патогенна дія факторів зовнішнього середовища. Роль внутрішніх чинників в патології.
  2. Типові патологічні процеси.
  3. Типові порушення обміну речовин.
  4. Патофізіологія системи крові.
  5. Патофізіологія системного кровообігу і зовнішнього дихання.
  6. Патофізіологія травлення, печінки, нирок.
  7. Патофізіологія регуляторних систем (ендокринної, нервової) та екстремальних станів.

Робоча навчальна програма з дисципліни розроблена на основі типової програми (детальніше див. тут).

Питання до підсумкового модуля представлені тут.

Перелік практичних навичок представлений тут.

Календарно-тематичний план лекцій і практичних занять представлений тут.

Останнє оновлення (Понеділок, 16 листопада 2015, 09:48)

 

Copyright © 2012.
All Rights Reserved.

Template created by SSU.